Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı cemiyet zarfında değeri olan , yetenek, hattıhareket ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı örgülabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına şayeste ) bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık göre;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğalışveriştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler için bire birdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre bileğalışverişebilir, ama sürecin doğbirliı bileğalışverişmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biraşkın filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğalışverişikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, sima için dirim boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yapmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise hudayinabit vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol zarfında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, izin, test mealları kabil istenilen davranış bileğalışverişiklikleridir.
Yorum yapılmamış